Feb 19, 2016

Insecurity

assalamualaikum and selamat petannng!


Bagi salam pun nak eksited hahaa.

***

Btw, saja nak tulis pasal dealing with insecurity. Alhamdulillah sepanjang aku hidup tak pernah lagi rasa insecure dekat someone sampai confidence level jatuh teruk. Apa yang aku perhati once your confidence level fell on your feet, some can lead to depression. 

So, tak payah rasa insecure sangat dekat someone. If you tengok dia cantik, jangan jangan and jangan sesekali compare diri kita dengan dia. Kalau tengok apa sahaja yang boleh buatkan kita rasa insecure, please jangan compare diri kita dengan mereka.

Just ingat ni,
Everyone dealing with theirs also.  

Aku so far alhamdulillah. Kalau rasa insecure pun sebab tengok kulit muka orang lelaki lagi bersih dari aku. Sis jeles okey :D


and tak payah laaa nak insecure sangat sampai your confidence level jatuh. thats not worth for you. there is so much things that you should happy for :)

Bersyukur dengan apa adanya. 


Aku suka baca confession some universities and few confessor have a problem regarding takde self confidence and so on. Some of them sebab masa zaman kanak-kanak dorang which people love to mock them.

Please everyone. Setiap ejekan budak-budak masa zaman kanak-kanak korang tu, tak payah ambik hati sangat.

Masa sekolah dulu aku pun selalu kena ejek hitam tapi sis chill jek. Sedihlah jugak dalam hati kecik tu tapi hey baaaanyak lagi benda lain yang membahagiakan. Bila makin besar, alhamdulillah lah they are matured enough to main ejek-ejek ni. 


Kalau ada memang nak kena makan terajang aku laaa kot. I'm quite aggressive sikit time sekolah. Hahaa memang ada jelaa budak lelaki yang kena gedebuk ngan aku :D


So nasihat aku, tonjolkan kelebihan yang korang ada untuk tutup apa yang korang tiada :) Ingat setiap orang ada kelebihan masing-masing.



Be happy, chin up and be brave to face the real cruel world.



Salam and xoxo.


No comments:

Post a Comment