Feb 12, 2016

#2 Lepak dan Sembang. Impian vs Harapan

assalamualaikum and heyho!


Since dua tiga empat hari ni macam rajin banyak sikit so izinkan saya merepek sementara mood tu ada. Kalau mood tu tengah travel, mungkin setahun sekali je kot baru entry baru wujud. Okey done.

***
Impian vs Harapan

***
Impian.

Kan aku selalu sembang macam-macam dengan mak aku. Dari soal jodoh dengan manusia sampai jodoh dengan mati pun sembang jugak.

Time aku jadi driver mak aku tengah sembang pebenda tah aku bagitau laaa impian aku nak kerja overseas. Mak tak pernah halang apa benda aku nak buat. Kalau kakak aku yang sulung tu dia jadi quite protective sikit. 

Sebab anak sulung kot. Entah.

Eh melalut. 
Sebenarnya nak bagitau 

Salah satu impian aku selain nak pi canada.

I want to stay at New York. Tak laa bermaksud nak settle down terus kat sana. Just nak stay at apartment with the view like this 


Gigih je. Macam kat kl tak ada lol :D

***
Harapan.

Harapan aku cukup aku dapat berjaya dunia akhirat. Dapat bahagiakan parents. Make my family proud and live with positive things all around.

Tak kaya pun tak apa. Tapi cukup dengan bahagia. Bahagia boleh buat kita rasa sentiasa cukup untuk semua benda. Berkat kot.

Jadi. Tak semestinya impian and harapan kena seiring. Impian aku memang tak realistic. Tapi, aku jenis bayangkan sesuatu pun dah boleh buat aku satisfied :D 

Berangan lah cerita dia. Hey, but kita kena ada impian! Either you nak achieve as you want or not.

***

Semoga terus kaya dengan iman and takwa. Semoga terus kaya dengan rezeki yang bermanfaat.



Psst: tengah cari orang yang aku boleh cerita benda merepek-merepek and they will never belittle me for the rest of my life. Lol :D 


Until then, bye. Much love. Xoxo

No comments:

Post a Comment