May 30, 2013

babysitter

assalamualaikum and helloooo.



so here i am.
this semester break I worked as babysitter at taska ria tak silap namanya. my bad lupa nama taska. eheee. 


well seperti biasa tugas jaga kekanak kecik. oh aku jaga around 6 month maybe. tak sure umur inaz berapa. haaa sampai bebudak yang umur linkungan setahun dua macam tu. macam biasa suapkan makanan. mandikan. basuhkan berak sume pakaikan baju. layan diorang main. okeylah tak adalah berat. 


bebudaknya pun semuaaaa okey. nakal budak biasalah. tapi takde sampai jenis panjat sana sini. so far can control lagi. layan dorang cakap memang haaa bayangkan laa bebudak umur setahun dua cakap.


bababaaaaa, tatataaaaaa ( kakak tak faham -.- ) so kalau diorang berak ke apa kena alert. kenkadang ada yang bagitahu. kenkadang senyap je. so kena check laa diapers dorang.


this is some pictures of them. 
comel rasa nak bawak balik. zzzz

 
 1st picture ; kisteena, qhaleef, amar and ali imran
2nd picture ; ali imran and adam
3rd picture ; inaz and umar


 adam and teena
teena manja and comel. adore her eyes. kemain bulat!
and adam, nakal ! hahaa suka main pukul pukul. tapi manja dia kemainn
nengok tu berebut nak duduk atas riba dengan teena.


Qhaleef ! adore his hair. curly dah macam gugurl. ahahaaa
suka merajuk lepas tu buat muka.


lepas ni kakak kena beli camera lah nak tangkap gambar korang bebanyak. satgi kakak stress study. boleh nengok gambar korang buat hilang stress. actually ada lagi bebudak lain. yang ni yang sempat di ambil.



okey tata.
will update again about my work.
xoxo

1 comment: