Sep 20, 2012

nilai sebuah kepercayaan.

assalamualaikum ,



hi! saya sedang bermid-sem break. bakal habis dah pun.
sedih! rasa macam kejap beno cuti. hihiii



okey mari bercerita.
ketika saya mengikut baraan raya bersama rakan-rakan saya. eh skema kau!


serius-serius!
masa aku follow diorang singgah salah sebuah rumah. aku lupa siapa nama tuan rumah. hee sorry! sebab nak terbuang air kecil, so kami pun masuk dapur nak menumpang toilet. maka selepas melepaskan dendam, saya dan rakan saya yang sorang tu lepak lah dengan emak kawan yang saya datang beraya rumah dia tu.


emak dia tak duduk melayan di depan since ramaaaaaai gila bak hang! tak tipu..


bersembanglah itu ini. biasalah mak-mak ni kalau tak bercerita pasal anak diorang. cerita anak sulong dia tak balik lagi sebab kerja. balik weekend terus minta cuti lama sebab weekent tu ada event. kami pun bertanyalah kerja dimana anak sulongnya tu.



maka beliau dengan yakin tak yakinnya menjawap soalan kami. "makcik lupalah apa nama tempat kerja dia tu" zapppppp!




hahaa! takdelah aku nak cakap anak dia buat kerja tak baik. tapi feel so sad if, anak yang di jaga cukup kasih sayang. ditatang dengan minyak yang melimpah ruah. buat something yang memalit arang di muka. 


so korang, pandai-pandai bawa diri. nilai kepercayaan parents bagi dekat kita tu, besaaaaaar sangat! jangan salah guna. ingat susah payah diorang besarkan kita. jasa diorang nilainya tak boleh di ukur dengan duit. 


 
kasih ibu membawa ke syurga. kasih bapa sepanjang masa



p/s: tiada kena mengena dengan suspek didalam cerita. hihii


1 comment:

  1. hoho. maybe makcik tu betol2 lupa kot tempat kerja anak dia. tp apa pun kita mmg kena hargai kepercayaan yg org bagi. sbb sekali tipu, selamanya org susah nk percaya dgn kita. =)

    ReplyDelete