Jul 23, 2012

Pengantara kita dan Dia

assalamualaikum para fellasss.



hahaaa macam dah lama tak update padahal baru tiga hari. urmm straight to the title. kita selalu baca pasal ni:


Allah S.W.T berfirman, 
“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)






but pernah tak kita dengar, sometimes Dia kurniakan kita ( orang yang biasa-biasa ) seseorang yang baik ( baik pada agama dan juga akhlaknya ) sebagai jodoh untuk menjadi pengantara kepada kita berubah. Seseorang yang nak berubah memerlukan tulang belakang. Pembimbing yang dapat hold their hands together to choose the right path. 



semoga kita di kurniakan 'pengantara' itu sebagai jodoh kita. 

doa adalah pengantara kita dengan Dia
berdoalah tanpa putus asa 
sesungguhnya Dia Maha Mendengar




 

pssst: entri sekadar untuk di baca. saya berkongsi dengan kawan baik saya, an nissa sedikit kata-kata nasihat kepada beliau ( nasihatlah sangat )


kita memang kena berusaha dalam mencari jodoh, tapi usaha kita tu terletak kepada di mana kita berusaha ubah diri kita menjadi yang baik. bukan berusaha mencari di mana jodoh kita berada. sebab jodoh tu memang dah di tulis. kalau jumpa dan rasa si dia baik untuk kita, buatlah istikharah mohon petunjuk. semoga di permudahkan segala urusan anda :)




salam ramadan dari saya. zilaisachi's writer 

 


 

1 comment:

  1. yup,,jodoh kene usaha gak,,mohonlah kepada allah...
    nak share...
    SEKUAT mana saya SETIA...
    ... ... ... SEHEBAT mana saya MERANCANG...
    SEJAUH mana saya MENUNGGU...
    SEKERAS mana saya BERSABAR...
    SEJUJUR mana saya MENERIMA AWAK...

    Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama..Kita Tetap Tidak Akan Bersama..Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang..Akanku selalu mendoakan akan kita dijodohkan dalam kerahmatanNYA kerana Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya.

    ReplyDelete