Jun 25, 2012

the feeling

yellassss assalamualaikum fellas.




pernah tak korang bila baca something rasa macam woww. sampai bulu tangan kau meremang. sampai rasa macam nak menitis air mata. rasa macam something yang tak boleh nak describe dengan kata-kata. 


bila aku baca berita perlantikan president mesir. Dr Muhammad Mursi. serta penerimaan penduduknya rasa macam wahh. ini betul baru cara islam yang sebenar. ramai-ramai menyambut dengan penuh kesyukuran serta membuat sujud syukur dengan kepimpinan baru yang di pilih secara demokratik buat pertama kalinya!

 
 
 
Dr muhammad morsi (presiden baru mesir yg menang SPR smlm lps jatuhnya mubarak) ialah pemimpin ke 2 dlm zmn moden yg hafal 30 juzuk quran slps presiden palestin ; ismail haniyah.
 semoga islam terus maju pada masa depan. insyaAllah dengan izinNya.  


p/s: sedih dengan politik Malaysia. Islam dicampur gaulkan dengan politik. pendapat akulah kan since aku bukan penyokong tegar. hanya pemerhati politik dari kalangan pelajar. bagi aku, aku lagi suka umno terus memerintah since dari dulu kita nampak perubahan yang di bawa. hanya tukar pemerintah yang sedia ada. ramai lagi calon yang ikhlas memegang tampuk pemerintahan.


memandangkan kita hidup dalam negara majmuk, mungkin agak payah kalau kita nak buat pengharaman seperti arak etc. bukan semua kaum paham hukum Al-Quran. sedangkan kita yang islam ada yang jahil tentang hukum, apatah lagi kaum lain. 


nak cakap banyak pasal politik, aku bukan pandai sangat. just bagi pandangan. Wallahualam





No comments:

Post a Comment