Jun 11, 2012

antara novels and Al-Quran

assalamualaikum korang. salam rahmat atas kamu.



tak payah opening watsoeva. just direct to the topic alright? much cun!
when steps into your birthday. what running on your mind? you can watching 18sx at cinema? clubbing? key of freedom from your parents? what else?


nak tahu tak.. sebenarnya, dalam umur kita turning to 20, it's the best time untuk kita pilih jalan hidup. ada dua tiada tiga. baik atau buruk. hiburan dunia yang sementara atau hiburan akhirat yang kekal. which one pilihan kita?



well semua tahu. aku suka novel. sangat! but sometimes aku terfikir. why i can finish 500 and above pages of novels in a day but not the 30 juzuk of Al-Quran in a year? and aku tahu jawapan dia. bukan sebab malas. sebab...



aku tak paham. tak paham the meaning of the surah that i've read. and it's my bad. yang langsung tak ada insiatif nak faham benda tu. yea bila kita faham automatic kita minat. itu jadinya. soooooo kira wajib atas aku. tanggungjawab sebagai muslim untuk faham kalam Allah. sebab Al-Quran sepanjang zaman kita guna.



entah. aku pun bukan baik mana. but korang penah rasa macam something hollow inside need to fill with something good? macam tu laa yang aku rasa.



kita mula dari sikit sikit dulu okey? aku nak jadi baik untuk orang yang baik. macam frasa ayat yang femes ni, kita kena jadi solehah dulu untuk mencari yang soleh. tapi untuk capai yang solehah tu waallahualam. so aku letak frasa aku nak jadi baik untuk orang yang baik. insyaAllah. usaha juga tu kan?


niat baik. tak salah. doa untuk aku :)


dunia ini adalah perhiasan. 
dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah :)





No comments:

Post a Comment