Nov 27, 2011

ahhh demam campak !

assalamualaikumand salam satu malaysia !


lepas sorang sorang lagi kena. memang berjangkit jangkit benda alah ni kan. hehh. kesian kesian. ohh ya bukan aku yang kena. gimik je lebih! hahaa :D


kawan aku yang kena demam campak ni. dua tiga hari before final exam hari tu. kawan aku lagi sorang kena. kesian gila kot weh. nak dekat exam pula tu. time exam tu pun tak baik sangat tapi dah kering sikit lahh bekas chicken pox dia.


and kira nasib baik aku dengan roomate aku sorang lagi dah kena time kecik. so peratus nak kena lagi tu agak kurang lah. but sorang member aku tu belum lagi kena. nahh now cuti sem baru start, dia pula berjangkit. kesian awak suliana. sorry delivry air kelapa and air oxygen tak ada time cuti sem nieh :) hee

by the way.

petua orang orang tua pasal demam campak nieh:
  • minum air kelapa yang segar
  • makan sup ayam
  • kalau gatal gatal kat badan. tidur atas daun semambu
  • kalau kepala gatal ramas daun semambu lumur kan dekat kepala
  • elak kan makanan berkicap untuk mengelak kan kesan parut jadi hitam
yang ni apa yang mak aku bagi tahu. yang lain pantang larang makanan boleh lah cari dekat mr google. make sure elak kan makan telur dan makanan laut yang boleh sebab kan gatal.

so get well soon suliana :) makan ubat! makan SAYUR BANYAK BANYAK ! makan jangan nak cerewet. aku tulis sebab aku tau kau mesti baca. hahaa kbai salam 8)

No comments:

Post a Comment