Sep 16, 2011

kaya tak kaya

assalamualaikum , ohh hai kawan kawan selamat siang (:


semalam best gilaaa! playing badminton from 12am till 4am. looks like crazy but very fun. tangan kanan aku sampai lembik. well lama tak bersukan. lepas tu main badminton macam ada pertandingan. bila aku bangun pagi nak mandi and gosok gigi, terpaksa guna tangan kiri. tangan kanan aku perlu rehat. nak angkat botol air pun gigil gigil. so korang boleh nampak betapa dasyat nye kitorang main malam tadi.


ahaaa aku lepas subuh mandi sampai sekarang tak boleh nak tidur balik. mungkin dah terbiasa bangun awal. so aku online sampai sekarang. nak main angry bird macam apetah. banyak aku mencarut kenang kan babi babi tuh gelak kalau aku tak dapat shoot dia. dasar babi! nak main burger shop pulak rasa macam aishh aku geram tengok pelanggan pelanggan yang tak reti besabar. mencarut sebab main game je. pahala aku banyak habis sebab main game. teruk! HAHAAA itu lah aku. nak mencarut dekat orang mana boleh. ingat ini zaman budak sekolah lagi apa.


okey stop bout game or badminton thing. 


kaya tak kaya. sebenar nya aku sentap kejap tadi. bila kawan aku cakap ' alah kau kan kaya ' wehh aku paling tak suka dengar ayat tu. PALING! ingat bila aku anak orang kaya minta apa jeh semua dapat ? yang kaya parents aku. biar pi lah dorang. dorang nak ada rumah sampai tiga empat bijik ke. nak ada tanah berekar ekar ke. itu harta dorang. harta dorang kumpul since muda. ingat kerja kami adik beradik duduk goyang kaki habis kan harta mak bapak. HAHAA silap! mak bapak aku garang! kau nak barang kehendak diri sila usaha dapat kan dengan duit poket. 


so starting now, kena lah fikir nak beli aset untuk diri sendiri. jangan reti nak enjoy jeh. jangan reti beharap dengan harta mak bapak jeh. aku lagi respect orang yang kaya atas usaha sendiri dari kaya sebab harta parents. kadang orang yang kaya atas usaha sendiri nieh lagi tahu erti kesusahan nak maju kan diri. tak gituu.


# ayat last RANDOM.


hope one day, aku dapat buat banglo dekat area sawah
impian aku (:


No comments:

Post a Comment