Aug 25, 2011

MITEC-Larkin-Klang-Sg Besar

assalamualaikum and a happy happy day all of youu. ngee
excited excited sebab dah sampai rumahh! LOL

for the first time aku naik bas express. okee ini tipu. actually before nieh penah juga sebab aku sekolah kat kolumpur kan. so balik mesti selalu tak selalu aku naik bas. tapi ape nak rasa sangat. 2 jam setengah je kot. aku duduk pun tak panas lagi tapi kalau tidur tu sempat lahh keluar airliur basi. ngeee hiperbola jehh lebih :D

jommm aku nak cecite pasal perjalanan balik raya. before tu boleh lahh anda semua bayang kan lagu sudirman yang lahh. BALIK KAMPUNG tuhh. hahh baru syiokk!


ceritanya bermula lah alkisah,

aku dengan mashitah;
aku nak balik bawak beg roda lahh. balik selangor beg kosong nanti balik johor beg full balik. aku nak angkut segala harta benda aku yang kat rumah tu-azila

hek elehhh, kau bawak beg besar besar macam kau nak balik rumah setahun kan-mashitah

conclusionnya
okey fine, aku just bawak balik beg sekolah logo alien warna hitam. first time gila sempoi balik rumah bawak beg kecik je. even abah aku pun cakap. " aii kecik beg kau " dushh! dushh! kena perli sedap punyaa sebab aku kalau kat hostel nak balik rumah beg macam mak gajah tahu.

di sini aku belajar, balik rumah sempoi je tak payah nak angkut sume barang kau sampai nak kosong almari kat MITEC tu. kalau lelaki tu paham lah juga tapi kalau pompuan tak sah barang tak banyak.

pastu sampai LARKIN,
kitorang buka makan kuih je dalam bas ontheway nak pegi larkin tu. sadiss. ( org somalia ramai tak makan azila. so jangan nak sadis sangat )
pastu sampai cari nasi pastu cari surau. bla bla blaa

ohh yaa ticket kitorang pukul 12.30am! bayang kan sampai larkin tu after mangrib nak tunggu bape jam tu baru bole naik bas. aduhhh so lepak lah dekat mcd sembang gosip gosip gosip ( orang perempuan kan )

dah naik bas tu. puhhh sejuk mak oii sumpah wa cakap lu gua pakai sweater dengan stoking pon tak cukup nak tahan sejuk aircond dalam bus tuhh. mau beku rasa. pakcik bas tu dah lah kerek gilaa tapi okeyy je. lagi satu dalam bas tu ada 15 orang penumpang je. 8 budak MITEC, 4 budak politeknik pastu 3 orang lagi aku tak kenal.

sampai kelang sentral dalam 5.20 nak makan lagi macam was was takut dah habis waktu, so lepak lah kat tempat menunggu tidur macam kat situ rumah aku. hahaa peduli apa. dalam bas tak boleh tidur. tidur punya tidur sampai subuh pastu solat lah ape lagi. lepas solat tunggu lagi sampai kaunter buka sebab nak beli ticket balik Sungai Besar lak

dah dapat ticket pukul 9.00 pagi pastu naik bas tidur sampai Sungai Besar around 11am. pehh pinggang dah macam orang tua. gilaa sakit lahh. dengan tengkuk nye lagi. tidur duduk punya pasal. anak manja kann. puii

itu sahajaa. actually kalau nak cerita detail2 memang panjang gila la kan cite aku. tapi malas nak taip and korang pun mesti malas nak baca kan

p/s: aku sempat jumpa dia dekat Larkin before he's going back to penang. siap cakap cakap lagi. ngee  
( senyum sampai telinga )
ohh ya, kad raya nanti rajin aku buat. kbai :)



before gerak larkin
from left; ain, siti, ateen and aku
( ain dengan siti tu dua2 johor. nyebok je. HAHAA )

from left; ain, mashitah, ateen and ila (:
( eei tak suka duduk sebelah ateen. nampak noo aku gelap. hahaa )


No comments:

Post a Comment