Jun 20, 2011

tak solat. bahagianya !

assalamualaikum dan salam satu malaysia

aku tak baik and aku punnnn takde laa jahat mana. so so saje. just aku agak terkedu bila someone ni cakap ,


" ehh bahagia nya laa hidup kalau tak payah solat ! "


dekat dunia memang laa rasa bahagia, sebab kau cakap kat otak kau tu solat tu menyusahkan. cuba kau try test fikir. bahagia ke hidup kau kat akhirat nanti ? bekalan apa je nak bawa masuk kubur nanti. tau laa muda lagi taaaaaaaaaaaaaaaapi ,


tarikh lahir kau, kau tahu kan bila ?
ic kau, tahu kan bape number ic kau ? 
tarikh mati kau, tahu tak bila ? 


takde laa nak cakap aku ustazah, nak betol kan orang. diri aku pun masih tunggang langgang lagi. tapi kesedaran nak baiki diri to be more better tu insyaAllah masih dalam perjalanan nak cari diri yang sebenar. mula perlahan perlahan. takut perubahan yang drastik tu tak kekal lama. so kita manfaat kan perjalanan hidup kita. hidup ni sumpah tak lama. 



 

No comments:

Post a Comment