Feb 6, 2011

kita hidup untuk ;


assalamualaikum and hello peopleee ,

heee kekadang aku terfikir sejenak ,
kau hidup untuk apa azila ? makan je ? tido je ? main comp je ?
hahaa . tu sume kau nak bawa as bekalan kat akhirat nanti ?
haishh kesian laa kau azila .

bukan aku tak solat , bukan aku tak baca al-quran .
tapi macam benda tu semua tak cukup .
macam ada lagi benda yang kurang . 
okey aku bukan lah baik mane kann .
pakai baju pun ade je yang longgar tak bape sangat nak longgar .
ketat tak bape sangat nak ketat . kira sedang sedang cam gitu laa

haishh susah nak explain macam mane yang aku rasa .
benda nie terletak jauh di sudut hati paling dalam !
kalau orang yang dah meningkat ke fasa
dari budak sekolah ke fasa lagi satu 
mungkin korang ada terfikir macam aku 
terfikir untuk menjadi lebih baik dari sekarang

p/s : aku penah je terfikir bila nampak orang pakai jubah pakai purdah , how if one day kau pakai macam tu azila ? kan lagi selamat . bertutup semua . orang yang berhak je boleh nampak . hahaa . terfikir jelaa . nak buat macam tu insyaAllah kalau dia buka pintu hati aku why not kan .


hahaa . so now macam mane nak jadi baik lebih dari sekarang ?


kerana dia insan mulia sedangkan diriku insan biasa .
kerana peribadinya aku terpesona , kerna budinya aku jatuh cinta . 
rinduku padanya tiada terkata . nantikan laa daku ditaman syurga .


adakah aku layak untuk dinanti di taman syurga oleh dia kekasih Allah ? 



No comments:

Post a Comment