Feb 14, 2011

it's Valentine day ;


assalamualaikum and salam satu malaysia ,

today 14 february is valentine day .
mesti ramai couple yang tunggu tarikh ni kan ?
aku langsung tak kisah non muslim nak celebrate valentine day ,
but please don't muslim . again i repeat DON'T MUSLIM !

aku tak tahu and malas nak search ada atau tak dalil sahih mengatakan haram sambut hari tersebut . even tak ada dalil yang mengatakan pun . sebagai orang islam yang di ajar dengan agama yang cukup , kita dah boleh berfikir baik atau buruk sesuatu benda kan ? better tak payah laaa sambut . menghampiri zina .

tadi aku tengok berita , Masya-Allah ramai nya orang kena tangkap khalwat . seriously not this year je . tahun2 sebelum ni pun macam tu juga . kalau boleh aku interview dorang , satu je aku nak tanya . lagi2 dekat perempuan . yelaa kaum aku tu . mesti laa nak tanya pendapat kan . aku nak tanya ' KORANG TAK TERFIKIR MAK BAPAK KE ? ' 


Ya Allah dah laa berzina sekarang makin menjadi-jadi . kes buang bayi pun banyak . dorang nieh otak udang ke ape ? udang pun tau fikir macam mane nak save telur dia bagi spesis dia tak pupus ! ( ehh ada kaitan ke ? bantailahh . entry aku )


Ya Allah , Kau jauh kan laa aku , keluargaku , rakan-rakanku , guru-guruku serta muslimin dan muslimat dari segala hasutan syaitan yang direjam . jauhkan laa kami dari sebarang maksiat . lindungilah kami dari sebarang kejahatan yang berada di muka bumi ini . Kau jauhankan laa kami dari api neraka . Ya Allah sesungguhnya Kau lah yang maha melindungi . amin 


stop the page music and
play this song before read that nurkilan :)


nurkilan aku ; 

rintihan lemah 

berjanjilah kamu akan taat kepadaku ,
akan patuh suruhan kekasihku.

ya aku berjanji akan taat padamu dan
akan patuh suruhan kekasihmu.

ibu , ibu aku menantimu,
menanti ciuman kasihmu.

ayah , ayah aku menantimu,
menanti pelukan mesramu.

ibu , coraklah kehidupan aku
seindah lukisan alam ALLAH.

ayah , bimbinglah aku
kejalan yang diredhai DIA.

ibu , ibu

ayah ,

arghhh !

ibu , ibu ini masanya,
masanya kita bertemu,
masanya aku keluar menjadi khalifah dibumi DIA.

ibu , beratnya penanggunganmu
melahirkan aku . ohh ibu seksanya .
ibu aku sayang ibu !

ayah , di mana ayah ibu ?
di mana laungan keramat itu ibu ?
launglah di telinga kanan anakmu ini ayah.
ayah , ayah ! di mana ayah ?

ibu , aku sejuk !
ibu , aku lapar !
ibu , ibu . kenapa kau hanyut kan aku ibu ?
aku takut ! aku lemah ! aku perlukanmu ibu !
ibu jangan tinggalkan aku !
aku sayang ibu ! aku sayang ayah !
ayah aku sejuk ! jangan tinggalkan aku .
aku perlukan kalian .

Ya Allah , Ya Allah , Ya Allah

ibu , ayah . beginikah pengakhiran aku ?
ahh sampai hati kalian .
jika aku tidak disayangi ,
mengapa mesti diundang aku ke dunia ini ?
kalian kejam ! kejam kerna membuang aku.
yang lemah . yang tidak berdosa ..
ayah , ibu
SELAMAT TINGGAL
terima kasih melahirkan aku ke dunia
walau hanya seketika.


( lama tak tulis puisi . so comment anda ? )





2 comments:

  1. i was touched by this entry . ape ape pun aq sokong kauu . jauhilahh zina kawan kawan . and thanks sbb doakan kami . kawan kawan kauu . :')

    ReplyDelete
  2. hahaa. kawan2 aku sentiasa ad dlm doa :)

    ReplyDelete