Jan 29, 2011

belaja memasak ;

salam sume ;


okey , memandangkan tadi tengah lepak2 depan comp , tetiba perut aku nyanyi lagu dongdang sayang pulak . belum masuk heavy metal lagi tau . so aku fikir laa nak makan takda pula benda nak telan . pastu pastu terfikir ada telur kat dapur , kalau buat telur masak sambal okey juga . then aku search laa resepi dia from google . zaman dah maju kan . ngeee

tapi search punya search macam complicated je . aku nak benda simple and senang di masak ! so fikir punya fikir buat laaa sup telur . alright . search resepi from google lagi . okey bahan dia senang tak payah nak guna cili blander sume tu bagai . then lari lari pegi dapur . pastu cari bahan kat peti ais . pastu lari lari lagi pegi depan comp tengok bahan ape lagi takda dalam list yang aku dah ambik from peti ais .

erks , bunga cengkih tu macam mana rupa dia ? okey search google lagi .
okey macam nie rupa dia


ehh nie bukan orang guna nak buat rokok gulung tu ke ?
ahh pape jelaaa

okey , kat dapur takda benda cengkih nie . so tak masuk kan okey je kot . aku mula kan laa sesi masak memasak . adik aku tak percaye dengan kepakaran aku masak . ecehh . gaya cite macam dah pro . aku memang tak bape pandai nak masak okey . eheee . kantoi pulak . alahh tapi benda simple tu tau je . masak air . hahh tu lagi aku pro gila !

okey stop merepek ; continue

then masak masak , letak bahan itu ini . pastu aku fikir , camne nak bagi dia pedas ehh ?
sebab bahan dia aku guna bawang merah , bawang putih , bunga lawang , kayu manis , air , garam and minyak masak . tu je . ehh telur sekali . benda penting tu . so nak bagi pedas camne ? ahh biar jelaa . bukan nak bagi mak mentua makan punn :D

okey lepas dah mengelegak , masuk kan telur and tunggu bape minit , pastu tadaaaaaaaaaaaaa .
dah siap . okey senang gila . adik aku pun cakap rasa dia okey . tarik senyumm sikit :) ekekekee


nie dia sup telur aku ,

 ape macam ?

okey tak ?

okey , jangan complain bebanyak tengok gambar dia , gue enggak pro lagi dong . hahaaa . so sekarang tengah tunggu nasi masak tu aku sempat post benda alah nie . hahaaa . jommm makan !


okey , ada budak plkn sorang nie cakap ADA AKU KESAH bila aku cite kat dia aku masak . what the ?! huhhh geram nya aku . grr . rasa nak cubit2 plus sepak2 je . geramm kot ! kurang kurang cakap laa . ' ohh okey laa tu '

touching kot . dah laa message2 terus cakap hidup lagi ke tak ? ape punya soalan tu . tanye laa sihat ke tak . eeei , ehh ridhwan , kalau kau baca nie . aku touching gila tau ngan kau ! siod ! huhhh !




5 comments:

  1. As salam.wah...nak rase skit.boley lapar plak nie

    ReplyDelete
  2. boleh boleh ,
    nanti hantar guna pos laju eks . ekekeke :D

    ReplyDelete
  3. kau nak bagi pedas . letak lada hitam okey ? hehehe .

    ReplyDelete
  4. oh okey qila .
    len kali aku buat aku letak ! hahaaa :D

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete